
Aktivnosti za razvoj pozornosti

NEKAJ IDEJ AKTIVNOSTI ZA URJENJE POZORNOSTI (slušne/ vidne)
1. HIŠNA ABECEDA: poglej okoli sebe po dnevni sobi/kuhinji/ kopalnici/spalnici, poimenuj predmete, jim določi prvo črko ter jih razvrsti po abecednem redu. Razpored lahko tudi narišeš.
2. GIBALNA IGRICA DRŽI ALI NE DRŽI. Otrok naj zaploska, naredi počep, poskok, vi pa mu govorite določene povedi, ki držijo zanj ali pa pač ne. Npr. Naredi poskok, če si star 6 let. Različica: otroku pokažite za krajši čas določeno fotografijo npr. v knjigi, na reklamnem letaku, na računalniku (na sliki naj bo prikazano več objektov, predmetov, dogajanje). Nato naj se otrok obrne stran in vi ga sprašujete vprašanja glede ogledane slike otrok pa odgovarja ali drži ali ne drži.
3. SKRITI ZVOK: s prevezo pokrijte otroku oči. Izberite 6 ali več naključnih predmetov, ki jih imate v prostoru kot so npr.: ključi, žlica, svinčnik, knjiga, pokrovka, kuhalnica…., in z njimi udarite ob tla oz. naredite zvok, otrok pa mora ugotoviti kateri predmet je naredil določen zvok. Poljubno dodajajte predmete. Lahko naredite tudi slušni spomin (npr. v prazne jogurtove lončke stresite različne materiale kot je npr.: zdrob, riž, testenine, kamenčki, list papirja… (vsak material uporabite 2x), nate se igrajte z otrokom slušni spomin.
4. GIBALNA IGRICA POBEGLA BESEDA. Otrok naj naredi počep/ploskne/poskoči, ko med vašim poimenovanjem zasliši besedo, ki poimenuje žival/sadje/zelenjavo/kuhinjske pripomočke/oblačila… Vi poimenujete predmete iz okolja, berete iz odlomka knjige med katerega dodajate izbrane besede…
5. FOTOGRAFSKO SLIKANJE: narišite enostavno risbo/pokažite otroku enostavno risbo na računalniku, ki jo zmore prerisati (npr. hiša, zraven nje tri rože, nad njo sonce in oblaki). Nato sliko zakrijte, otrok pa jo naj skuša po spominu čim bolj natančno prerisati. Začnite z manj elementi na sliki, nato dodajajte več elementov. Začnite najprej z enobarvnim pisalom, šele kasneje dodajte elementom tudi različne barve. Elementi naj bodo enostavni, takšni, ki jih otrok zmore narisati samostojno.
6. DOBRO POMNIM: položite pred otroka zaporedje treh (kasneje dodajate vedno večje število) različnih sličic (npr. iz igre spomin, če tega nimate lahko iz reklamnega letaka izrežete poljubne predmete). Otrok naj za kratek čas (npr. 30 sekund) pogleda zaporedje sličic, nato se obrne stran. Spodbujajte ga, da si pomaga pri ohranjanju elementov v spominu z poimenovanjem predmetov na glas, ali v svojih mislih. Vi medtem zamešate zaporedje sličic, otrok pa jih mora postaviti v prvotno zaporedje. To lahko delate tudi s pomočjo različnih predmetov, igrač, ki se nahajajo v vašem domu. 2. različica: pred otroka položite zaporedje sličic/predmetov. Otrok naj jih pogleda za krajši čas in nato naj se obrne stran. Medtem vi vzamete stran 2 predmeta iz zaporedja otrok pa mora ugotoviti, katera dva predmeta ste vzeli stran. Tudi tu težavnost narašča s številom ponujenih in kasneje odvzetih predmetov.
7. MALI KUHAR naj vam otrok pomaga pri kuhi. Izberite enostaven recept, ki ga naglas preberete otrok pa naj si ga skuša zapomniti. Povejte otroku med kuho naslednja dva koraka, ki si jih naj zapomni in izvede…
8. ZAVEDANJE IGRICA: izgovarjajte različne besede iz okolja. Otrok naj, če se določena beseda začne/ konča na določeno črko abecede (ki jo predhodno določite) dvigne roko, naredi piko na papir, naredi počep, poskok…
9. ISKANJE BESED NA DOLOČENO ČRKO ABECEDE. Skupaj z otrokom poiščite npr. 5 besed, ki se začnejo na glas M, O,P… (na različne glasove abecede). Različica: otrok naj recimo poišče 5 besed, ki imajo 4 črke, ki poimenujejo osebe na določen glas, naj poišče pet besed na črko O, ki poimenujejo pohištvo ipd….
10. BRALNO RAZUMEVANJE: otroku preberite krajši odlomek iz slikanice, knjige, revije Cicido… Nato mu postavljajte enostavna vprašanja iz vsebine prebranega. Stopnjujte težavnost tako, da sprašujete vedno bolj podrobna vprašanja iz vsebine….
11. SLUŠNA POZORNOST IN SLEDENJE NAVODILOM (dvo in večstopenjska). Npr.: hodi po prstih ter primi moder/zelen/rdeč/ pikčast predmet. Naredi krog okoli stola ter 2x poskoči. Naredi en krog okoli stola, dotakni se mize ter pojdi do omare… enkrat poskoči, primi se za uho, 2x naredi počep ipd.
12. ZAPOREDJA: otroku naredite določeno zaporedje iz kock/makaronov različnih oblik in otrok naj zaporedje nadaljuje. Stopnjujte težavnost zaporedij. (ABABAB, ABBA,AABBAA, ABCDABCD itn…)
13. PONOVI ZAPOREDJE GIBOV (npr. počep, poskok, plosk in dotik stola) in ga pozovite naj ponovi gibalni vzorec za vami. Igro se igrajte izmenično (naj vam tudi otrok naredi zaporedje gibov, ki jih vi ponovite). Stopnjujte število zaporednih korakov različnih gibov.
14. PONOVI RITEM. Naj otrok ponavlja za vami različne ritme. Da je bolj zanimivo se lahko igrate tudi »bobnarje« in izvajate ritem z različnimi predmeti (npr. z žlicami ob mizo, z pokrovkami, z udarjanjem z nogo ob tla….
15. POIŠČI VSILJIVCA: Izloči kar ne sodi zraven. Govorite otroku zaporedje 4 besed (npr. pes, mačka, pomaranča, konj). Otrokova naloga je, da prepozna katera beseda iz slišanega zaporedja ne sodi zraven.
16. ISKANJE RIM: izgovarjajte zaporedje 4 besed, v katerem se dve besedi rimata. Otrok mora ugotoviti kateri dve besedi se rimata npr: miza, balon, miš, slon…(balon-slon)
17. RAZŠIRJANJE POVEDI: otrok in starš se izmenjujeta pri razširjanju povedi. Npr. Gledal/a sem televizijo. Gledala sem televizijo v sredo. Gledala sem televizijo v sredo in videla sosedo. Gledala sem televizijo v sredo in videla sosedo z mojo mamo… Lahko tudi igrate različico, da tvorite smešne/nesmiselne stavke, ki so sestavljeni samo iz besed na določen glas. Npr: Moja muca. Moja muca miži. Moja muca miži med mukanjem…
18. SLEDENJE SVETILKI V TEMI: zvečer ugasnite luč, pripravite svetilko, otrok pa se naj uleže na tla. Potujte s svetilko od leve proti desni. Otrok naj sledi svetlobnem snopu, ki ga rišete s svetilko. Potujte od zgoraj navzdol. Med tem opisujte svoje gibanje (potujem od leve proti desni, od zgoraj navzdol.). Rišite različne vzorce po stropu. Nato vlogi zamenjajta.
19. SPREMEMBE: z otrokom se postavita nasproti drug drugega. Dobro se oglejta. Otrok naj se nato obrne stran, vi pa na sebi naredite 5 sprememb (spremenite frizuro, položaj telesa, izraz obraza…). Otrok naj ugotovi te spremembe in jih opiše.
20. RISANJE PO NAVODILU: otroku govorite navodila, otrok pa naj riše po njih. Npr: nariši hišo s štirimi okni. Vrata so rjava in zraven hiše raste visoko drevo. Za stopnjevanje težavnosti in razvijanje prostorske orientacije na listu dajte v navodila tudi prostorske pojme kot so (nad, pod, levo/desno, med): npr. levo od hiše je parkiran moder avtomobil…
21. UGANI BESEDO. Na list papirja napišite par besed z različnim številom črk: ura, miza, kocka, bombon…. V mislih si izberite določeno besedo in tolikokrat zaploskajte kolikor črk je v izbrani besedi. Otrok mora ugotoviti za katero besedo gre. Izmenjajta vlogi.
22. NAROBE SVET. Otroku govorite stavke, katerim mora poiskati nasprotni pomen. Primer: Najraje jem hladno juho- Najraje jem toplo juho. Moj avto je nov-Moj avto je star…
23. IŠČEMO ČRKE. Pred otroka postavite reklamni letak. Na njem naj poišče in obkroži npr. vse črke. M (sami izberete kateri glas abecede naj otrok išče). Stopnjujte težavnost tako, da mora otrok poiskati in obkrožiti zaporedje določenih črk (zlogov) v besedah npr. KI, KO, NA, MA ipd….