ENOTA KRTEK
Tema: VODA POVEZUJE
2. starostna skupina
GLAVNI CILJ
Doživljanje in spoznavanje žive in nežive narave v njeni raznolikosti,
povezanosti, stalnem spreminjanju in estetski razsežnostih.
CILJI
Gibanje:
- Razvijanje prstne spretnosti oziroma t. i. fine motorike
- Razvijanje moči, natančnosti, hitrosti in gibljivosti, vztrajnosti
- Sproščeno izvajanje naravnih oblik gibanja (hoja, tek, skoki, poskoki)
- Iskanje lastne poti pri reševanju gibalnih problemov
- Spoznavanje vloge naravne in čistega okolja v povezavi z gibanjem v naravi
Jezik:
- Otrok v vsakdanji komunikaciji posluša jezik in je vključen v komunikacijske procese z otroki in odraslimi (neverbalna in verbalna komunikacija, kultura komunikacije, stili komunikacije, vljudnost).
- Ob poslušanju in pripovedovanju pravljic ter drugih literarnih del razvija
zmožnost domišljijske rabe jezika; spoznava moralno-etične dimenzije; s
književno osebo se identificira ter doživlja književno dogajanje.
- Otrok doživlja in spoznava verbalno komunikacijo kot vir ugodja, zabave in reševanja problemov.
- Otrok ob knjigi doživlja ugodje, veselje, zabavo, povezuje estetsko in fizično ugodje ter pridobiva pozitivni odnos do literature.
Umetnost:
- Spodbujanje radovednosti in veselja do umetniških dejavnosti, umetnosti in različnosti
- Razvijanje sposobnosti izražanja istih doživetij v različnih umetnipkih jezikih, plesnem, dramskem, likovnem, glasbenem, filmskem idr.
- Uporaba in razvijanje spretnosti; spoznavanje, raziskovanje, eksperimentiranje z umetniškimi sredstvi (telesom, glasom, materiali, predmeti, instrumenti, tehnikami in tehnologijami) in njihovimi izraznimi lastnostmi.
Družba:
- Otrok spoznava, da morajo vsi ljudje v določeni družbi pomagati in sodelovati, da bi lahko ta delovala ter omogočila preživetje, dobro počutje in udobje.
- Otrok pridobiva konkretne izkušnje za sprejemanje drugačnosti (glede na spol, nacionalno in kulturno poreklo, veroizpoved, telesno in duševno konstrukcijo itn.)
- Otrok spoznava različnost v najrazličnejših kontekstih in dobi konkretne izkušnje o dojemanju iste stvari, dogodka, pojava itn. iz različnih perspektiv ter ob iskanju različnih rešitev in odgovorov.
- Otrok razvija interes in zadovoljstvo ob odkrivanju širšega sveta zunaj domačega okolja.
- Otrok spoznava značilnosti okolja, ki so pomembne za lokalno skupnost, npr. reka ali gora v bližini, pokrajinski muzej, arheološke izkopanine, pozneje pa tudi značilnosti širšega okolja.
Narava:
- Otrok odkriva, spoznava in primerja živo in neživo naravo.
- Otrok spoznava, kaj potrebuje sam in druga živa bitja za življenje ter ohranjanje in krepitev zdravja.
- Otrok odkriva in spoznava, da je življenje živih bitij odvisno od drugih bitij in od nežive narave,
- Otrok odkriva in spoznava pojave na nebu ter spoznava vremenske pojave.
- Otrok spoznava gibanje teles po zraku in v vodi in kopnem
- Otrok odkriva in spoznava lastnosti vode in drugih tekočin, mivke in drugih snovi ter zmesi in jih med seboj primerja.
- Otrok odkriva in spoznava vodo v različnih pojavnih oblikah in spoznava izhlapevanje tekočin, taljenje snega in ledu ter zmrzovanje vode.
Matematika:
- Otrok zaznava prirejanje 1-1 in prireja 1-1.
- Otrok spoznava grafične prikaze, jih oblikuje in odčitava.
- Otrok spoznava odnos med vzrokom in posledico.
- Otrok rabi izraze za opisovanje položaja predmetov in se nauči orientacije v prostoru
- Otrok klasificira in razvršča
DEJAVNOSTI
NARAVA:
1.SPOZNAVANJE VODE
- skozi letne čase (dež, sneg, led, rosa, megla, slana),
- »Jaz sem voda. Ali me poznaš?«,
- barvo našega planeta predstavlja tudi voda ( koliko vode in koliko kopnega je na našem planetu, koliko vode je na drugih planetih),
- zakaj je nekje na zemlji veliko vode, drugje pa jo primanjkuje?,
- naravna pot vode (kroženje vode, podtalnica, ledeniki, izhlapevanje),
- vodne živali (zakaj, kako živijo v vodi in ob njej,
- kje vse najdemo vodo (v rastlinah, človeku, živalih, oblakih, rekah,..),
- moč vode je lahko uničujoča (poplave, toča),
- kaj še najdemo v vodi in zakaj (alge, školjke, odpadke, odplake),
- kdo skrbi za vodo,
- kdo skrbi za vodne živali,
- spoznavamo, kaj je reka, jezero, morje, slap, potok,
- vpliv lune na gibanje vode (plima, oseka)
- agregatna stanja vode,
- vodni filter (vodo očistimo z naravnimi materiali),
- plovnost materialov,
- topnost,
- opazovanje mavrice s pomočjo milnih mehurčkov,
- izhlapevanje vode (luže),
- izdelava kompasa,
- spoznavanje naravne poti vode (Kako voda kroži?).
2. POMEN VODE ZA LJUDI:
- vreme,
- brez gozda in rastlin ne bi bilo pitne vode, brez vode in čistega zraka ni
življenja,
- koliko vode popijemo in zakaj,
- vloga vode v našem telesu in koliko jo imamo v telesu.
3. POMEN VODE ZA ŽIVALI:
- Hrana, skrivališča, gnezda, varovalna barva
4. UPORABA VODE:
- kopanje, umivanje, pitje, čiščenje, elektrika, zalivanje
5. EKO:
- varovanje in varčevanje z vodo,
- navajanje na pitje vode iz pipe (voda iz plastenk?),
- skrb za rastline in živali,
- spoznavanje problema mikro plastike (Kje jo najdemo?, Zakaj predstavlja tako velik družben problem?).
6. SPOZNAVANJE JAMARSTVA:
- spoznavanje podzemlja
- pomen Simona Robiča (hrošček Simon)
7. NARAVOSLOVNI KOTIČEK
- Pretakanje vode, izdelava mlinčkov in igra ob njihovi uporabi
DRUŽBA
1.VODNI BONTON
- ne uničujemo rastlin, ne plašimo živali, ne mečemo in odlagamo odpadkov v vodo in ob njej.
- NEVARNOST V VODI ZA LJUDI:
– živali, utopitev, močan tok, vrtinci, pretanek led.
- NEVARNOSTI, KI JIH POVZROČA VODA:
– poplave, bolezni, ogroženost živalskih vrst.
- SODELOVANJE Z GASILCI, RIBIČI, AKVARISTI,
– pomen hidrantov in njihove uporabe,
– ogled zemljevida (spoznavanje oznak za vodo, kje jo najdemo v okolici),
– spoznavanje globusa in njegovega pomena.
JEZIK
1. Pripovedke, uganke in zgodbe o vodi,
2. Pripovedovanje otrok o vodi, nadaljevanje zgodbe, izmišljarije,
3. Spoznavanje vode in vodnih prebivalcev z lutkami,
4. Deklamacije in pesmi o vodi,
5. Bralnice ob vodi,
6. IGRA V BRALNEM KOTIČKU (branje ob prijetno zastavljenem bralnem
kotičku s knjigami in blazinami v prijetnem senčnem prostoru).
MATEMATIKA
1. SPOZNAVAMO IN UTRJUJEMO:
– količinske odnose (mnogo, malo, nič),
– obliko vode (snežinke, kapljice, led, para),
– prostorske odnose (na, pod, zgoraj, spodaj, blizu, daleč, ob, desno, levo,…),
– barve (več odtenkov modre, zelene, turkizno modra, smaragdno, bela,
prozorna),
– merjenje količine vode, pretakanje.
2. UGOTAVLJAMO PODOBNOST IN RAZLIČNOST:
čista – umazana voda, mokra -suha oblačila, hitro – počasi – stoječa (slap –
potok – jezero).
3. SPOZNAVAMO VZROČNO-POSLEDIČNE ODNOSE,
– Kam gre voda?.
4. ŠTEJEMO IN SPOZNAVAMO ŠTEVILA (štetje vodnih kapljic),
5. SPOZNAVANJE IN USTVARJANJE VZORCEV IN ZAPOREDJA (Izdelava
mornarske zastave),
6. UPORABA IN GRAFOV (Urejanje in prikazovanje podatkov),
7. IZDELAVA LABIRINTOV (pot do zaklada, pot ribe do morja…).
GIBANJE
1. SPREHODI:
– Opazovanja v povezavi z vodo,
– Daljši sprehodi na bližnje hribe,
– Čuječi sprehodi ob rekah in potokih.
2. RAZLIČNI TERENI IN OVIRE:
– hoja po lužah, blatu in razmočenem terenu,
– vodni poligon,
– štafetne igre (nošenje vode,…),
– bosonoga hoja,
– dejavnosti za razvijanje spretnosti in ravnotežja.
3. IGRANJE GIBALNIH IGER:
– elementarna igra: letalo, poplava, potres, požar,
– ristanc,
– gumitvist.
UMETNOST
1. PLES:
– improvizacija vode ( dež, kapljice, valovi, nevihta) ob primerni instrumentalni glasbi.
2. GLASBA:
– izdelovanje glasbil iz naravnih materialov, ki ponazarjajo vodne pojave,
– vodena vizualizacija,
– petje, poslušanje, igranje na glasbila na temo vode.
3. LIKOVNA UMETNOST:
– izdelujemo iz odpadnega in naravnega materiala (ladjice, mlinčke, ribe,..),
– tehnika: vodene barve,
– slikanje mokro – mokro,
– pihanje kapljic,
– odtiskovanje,
– rokovanje z glino in vodo.
4. GLASBENI KOTIČEK
– Igranje s pomočjo naravnih materialov,
– did. igra s karticami,
– poslušanje vodenih vizualizacij na temo vode: izdelajo vzgojiteljice,
– predvajanje zvokov vode in pesmi na igrišču
Tema: IGRIVO POLETJE
GLOBALNI CILJ:
Gibanje: Omogočanje in spodbujanje gibalne dejavnosti otrok.
Jezik: Poslušanje, razumevanje in doživljanje jezika.
GLOBALNI CILJ |
VSEBINA DEJAVNOSTI |
N: Spoznavanje
zdravega in varnega
načina življenja. |
- NARAVA:
– skrb za svoje zdravje in varno bivanje na soncu;
– pogovor o živalih na morju rekah, jezerih ter na travnikih poleti
– obisk travnika, obisk gozda, opazovanje potoka (Žabnica), reke
(Kamniška Bistrica) , opazovanje živali – čebele, čmrlji, mravlje itn.,
rož na
travniku, nabiranje rož, poimenovanje rož, itn.)
– igra z naravnimi materiali (kamni, veje, plodovi..);
– igra senc – lovimo sence, pihamo milne mehurčke,
– igra z vodo, pretakanje, pihanje s slamico: papirčke, vodo…
– potujemo v tišino: minutke za naravo (sproščanje – čuječnost,
masaže, Sedimo pri miru kot žabe itn.).
|
|
J: Poslušanje in
razumevanje pravljic. |
- JEZIK:
– branje pravljic in knjig o gusarjih, morskih dogodivščinah, itn.;
(Bor in Bina na soncu; Mavrična ribica, Ribek, riba, ki pripoveduje
zgodbe..)
– Bralnice pod krošnjami
– poslušanje in sodelovanje ob bibarijah, prstnih igrah, izštevankah…
– usvajanje pesmi o poletju, soncu, morju, vodnih vozilih, ribah,
čebelah;
– pogovor o morju, poletnih počitnicah, morskih in poletnih
dogodivščinah;
– vsakodnevna komunikacija z otroki in odraslimi.
|
|
G: Omogočanje
gibalnih dejavnosti
otrok. |
- GIBANJE:
– vsakodnevne gibalne minutke – pravljična joga, tibetančki, telovadba
z bobnom, telovadba ob glasbi, razgibavanje na prostem.
– gibalne urice (tek, plezanje, čutna pot itn.),
– sprostitvene igre ter igra na prostem in sprehodi v okolico vrtca,
– masaža za prijatelja;
– iskanje zaklada (vroče-mrzlo, s pomočjo ploskanja);
– igra s padalom, igra z žogami, obroči;
– vožnja s poganjalci
– igra na prostem.
|
|
U: Doživljanje,
spoznavanje in
uživanje v umetnosti; |
- UMETNOST:
– risanje z barvicami, flomastri, vodenimi barvami, prstnimi barvami.
voščenkami, kredami…,
– gnetenje plastelina in prosto ustvarjanje;
– izraz telesa ob glasbi ( izmišljanje gibov, gibalne zaporedja);
– izdelovanje mandal iz kamnov,
– barvanje kamnov, školjk
– morske plastenke ( plastenke z vodo, mivko, školjkami, kamni…);
– risanje glede na vsebino zgodb, risanje zanimivih dogodivščin itn;
– petje pesmi o poletju, soncu, morju, vodnih vozilih, ribah, čebelah;
– igranje na male instrumente
– rajalni plesi; ples morja…
|
|
D: Otrok ima
možnost za druženje
z otroki skupine in vrtca. |
- DRUŽBA:
– igranje socialnih in skupinskih iger,
– igra z lutkami,
– igra vlog ( frizerski kotiček, zdravniški kotiček, bralni kotiček…)
– skrb za svoje telo,
– druženje z otroki vrtca.
– skupno oblikovanje kotičkov za igro na prostem, v igralnici
|
|
M: Razvijanje
matematičnih
spretnosti. |
- MATEMATIKA:
– igramo se matematiko – štejemo do 5, do 6;;
– razvrščanje igrač, nizanje slamic in izdelovanje verig…
– igra s školjkami ( štetje, primerjanje po velikosti, teži, obliki, barvi..);
– barve – morja, sonca, jadrnic, balonov..;
– sestavljanje delov v celoto;
– merjenje količine vode ( več- manj)
|